tisdag 6 mars 2012

Måste bara..

..få säga en sak som en kunnig person försökte förklara för mig då själv inte riktigt förstod vad som händer med mig.
En frisk person tar in ljud och alla intryck i hjärnan som i en tratt kan man säga, och sorterar sen dem i "rätt" fack.
En person med utamattningssyndrom tar in alla intryck i ett enda stort omfång och kan ej sortera dem sen, utan det blir bara ett enda stort kaos i hjärnan, vilken i sin tur ger denna förbaskade trötthet som inte ens jag kan förstå mig på och hur ska då andra kunna förstå mig...
Tänkte iaf att detta kanske var en hjälp på traven.
I bland kan man orka vissa saker och i bland inte och i bland kan man orka saker olika länge, men hur man än orkar och tror sig orka och framför allt VILL orka, så får man lida i efterhand. Tröttheten kommer som ett brev på posten.
Man kan även ha svårt att ta in vissa saker som folk säger eller som man läser osv. inget illa ment mot någon, men det är som sagt kaoset i hjärnan...

Mitt i detta är mina problem ett spott i havet, mot andras och jag kan ändå ha STOR sympati och empati för andra! Men det är med mina egna problem jag lever med dagligen och dem måste jag ta hand om för att inte få min egna  ryggsäck överfull.
Någon sa till mig: den tiden det tog att bygga upp "problemen", tar det att reda ut dem, man måste ha tålamod.
Jag tar iaf tag i mina, även om det som sagt tar lite tid!

Kramizar Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar